Nu är nya Microsoft Partner Network här!

Sommaren 2009 annonserade Microsoft på sin stora partnerkonferens i New Orleans att ramverket för Microsoftpartners var på väg att förändras (vi som Learning Partners var de första partnerföretag som fick ta del av de nya spelreglerna). Ett system som underlättade kryphål för partners att ikläda sig rollen som Gold Partner inom flera områden vid sidan av sin kärnkompetens gjorde att värdet av Gold Partnerstatusen tyvärr sjönk då man kanske tog uppdrag utanför sin specialitet och inte riktigt levde upp till förväntningarna.

I maj 2010 gick startskottet för att börja förflyttningen av 17 kompetenser (med över 40 specialiseringar) till 30 olika kompetenser. Som standardkrav för att uppnå en "Core Competency" skall din organisation ha minst två certifierade medarbetare (MCTS-nivå) inom just det området, för att uppnå nivån "Advanced" ligger kravet på minst 4 certifierade medarbetare (MCITP/MCPD-nivå som lägst) inom det valda området. Som företag som är Microsoftpartner kan man självklart vara partner inom flera olika kompetenser, men detta innebär också krav på certifierade medarbetare inom varje enskilt område man söker partnerskap inom, med andra ord klart högre kvar än tidigare!

Som företagare finns flera fördelar att vara Microsoftpartner, tex;
  • En kvalitetsstämpel gentemot era kunder
  • Sänkta licenskostnader för Microsoftprogram
  • Leads och draghjälp i försäljning från Microsoft
  • Ett brett partnernätverk som kan komplettera ert erbjudande


Informator stödjer er på vägen mot er nya partnerkompetens!

Med lång erfarenhet av såväl utbildning som certifieringar vet vi hur ni som partner snabbast och mest ekonomiskt tar till er ny kunskap och säkerställer att du som medarbetare får optimalt stöd för att genomgå en Microsoftcertifiering. Vi är alla unika både som personer och i företagskultur och det måste därför finnas flera alternativ att välja mellan när det gäller kompetenshöjning.

Vår erfarenhet säger att klassrumsundervisning kombinerat med självstudier antingen på egen hand (e-learning, extra kursböcker) och punktinsatser i form av certifieringscoachning oftast säkerställer att de som satsar fullt ut, även klarar sin certifiering på första försöket. Att ha en budget för kompetenshöjning innebär att företaget i slutändan sparar pengar då medarbetarnas kunskap gör att ni dels kan ta till er nya uppdrag, men även att dessa uppdrag genomförs mer effektivt både i kvalitet och tid.

Att mäta ROI på kompetenshöjning är en vetenskap i sig, men lek med tanken att den medarbetare som går utbildningen i snitt blir 10 minuter effektivare per arbetsdag. Slå ut detta per dag och se hur många dagar en investering runt 20.000 kr tar innan kompetenshöjningen börjar generera vinst för er (och då pratar vi endast debitering, det finns ett otal fler positiva effekter av utbildning som mer nöjda medarbetare, större kontaktnät, insyn i andra branschers approach gentemot liknande problemställningar och mycket mer).

Det går inte att ha en lösning som passar alla perfekt, vi har lång erfarenhet av att skräddarsy lösningar för allt från 10-mannabolaget till den internationella koncernen så det finns en rejäl chans att vi redan hjälpt någon annan med liknande frågeställningar!

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill dela med dig av dina åsikter! Tänk på att hålla på "Netiketten" och använda vårdat språk.