Ledarskap i Agila Team

I torsdags representerade jag Informator under det seminarium inom ledarskap i Agila team som vår partner Iptor arrangerat med den välkände föreläsaren Jens Østergaard. Under den inledande lunchen passade jag på att hälsa på deltagarna och det var väldigt många trevliga personer som dykt upp, men jag vet inte om målsättningen med fokus på chefer i olika former hade nåtts fullt ut. En trevlig överraskning var min bordsdam som visade sig vara en gammal kund som sedan vi hade kontakt hade hunnit byta företag några gånger och nu arbetade som utvecklare på ett litet företag som jobbar nära våra svenska banker.

Jens Østergaard var också en riktigt positiv och härlig person. Man är inte riktigt van vid att våra Danska vänner är så lättförstådda, men Jens talade perfekt Svenska (med en lite svårplacerad dialekt :) Jag både hoppas och tror att gruppen om ca 45 pers som deltog fick en liten aha-upplevelse när det gäller Agilt arbete "i verkligheten".

Såhär innan vi alla sticker iväg på julledighet tänkte jag även passa på att tipsa om att Informator i januari har ett nytt tillfälle på den populära kursen T2990 Certified ScrumMaster – Göteborg 21-22 januari, boka nu innan vi går på julledighet så är den julklappen klar inför vårens kompetenshöjning!

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill dela med dig av dina åsikter! Tänk på att hålla på "Netiketten" och använda vårdat språk.