Informator skickar Super Mario till MCT Summit 2013

 MCT Summit 2013
I nästa vecka samlas ett erfaret gäng när det är dags för MCT Summit 2013 den 28-30 november i Helsingfors. Informators representant i år Mario Parada, är en av Informators verkliga veteraner och har samlat ihop en imponerande samling Microsoftakronymer, eller vad sägs om MCT 2013, MCSE SI, MCSA 2012, MCITP EA-EDA, MCTS SCCM / EXCH.
Vi från Informator passar också på att gratulera Mario lite extra då han från och med denna vecka även kan titulera sig Microsoft Certified Solution Expert Private Cloud, ett område som vi vet att Microsoft satsar ordentligt på!

Berätta lite om dig själv som MCT Mario:

- Efter 11 år i branschen som nätverkstekniker/konsult och i samband med att jag blev MCNE (Master Certified Novell Instructor) blev jag tillfrågad 1993 av Katarina och Mats (som startade och drev Informator på den tiden) att hålla kurser för Informator. Min första kurs för Informator höll jag faktiskt för ganska så exakt 20 år sedan, den 6 Oktober 1993!

På den tiden arbetade jag inte bara med Novell utan även med 3Com + Share och senare med Lan Manager som så småningom blev som ett bekant Windows Server operativ system. Så att fortsätta med att hålla Microsoftkurser blev ett naturlig steg.

När Novell tog steget in i Linux världen, blev det för mig slutet med Novellprodukter och jag ägnade mig på heltid åt Microsoftprodukter istället. Windows 3.51, Advance Server, NT och det stora genombrottet i och med Active Directory i Windows Server 2000, 2003, 2008 och nu med 2012 förstås. Microsoft Exchange och System Center Configuration Manager blev för mig också ett naturligt område efter att ha arbetat med Novell ZenWorks och Group Wise.

Idag har jag en MS_Transcript som är c:a 8 sidor lång (!!) som innefattar bl.a MCT, MCSE Server Infrastructure, MCSE Private Cloud, MCSA 2012 Charter Member, MCITP, MCTS, m.m.

Vad ser du mest fram emot på konferensen?

- Konferensen känns väldigt viktig just nu när större förändringar väntar med just i rollen som MCT och att kunna framföra Microsoftteknologier till slutkunderna. Att lära sig nytt och ta del av det som komma skall. Att få träffa kollegor från hela världen samlade just här i Norden, att dela och ta del av det sista när det gäller pedagogik och lärandet av avancerade teknologier. Att vi blivit lovade att vi ska få bada äkta finsk ”sauna”, går inte heller av för hackor :)

Vilken Microsoftteknologi känns annars mest spännande just nu?

- Molntjänster är förstås en stor och fortfarande relativ ny och mycket spännande område.
Windows Azure PaaS och Windows Azure IaaS är förstås några av dessa.


Självklart kommer vi att pumpa Mario på alla nyheter från Microsoft och MCT-världen, en uppföljning kommer såklart här på Informatorbloggen framåt!

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill dela med dig av dina åsikter! Tänk på att hålla på "Netiketten" och använda vårdat språk.