Softgrid, Windows Server 2008, PowerShell och lite annat

Ibland känns det som att tiden bara flyger förbi och att man inte hinner med något av det man egentligen skulle vilja hinna med.

Så har det känts ända sen jag började här på Informator men när man tar sig en titt på vad som hänt den senaste tiden så inser jag att det faktiskt blivit en hel del gjort ändå!

Till exempel två helt nya kurser:

Softgrid-kursen "Implementing Software Deployment with Microsoft Softgrid" och
PowerShell-kursen "PowerShell mot Exchange 2007".

Två relativt smala kurser som jag ändå tror väldigt mycket på. Softgrid är en otroligt häftig produkt och med Microsoft i ryggen kan det blir hur stort som helst. Applikationsvirtualisering, som det alltså handlar om, är något som jag tror kan lösa många problem ute på företagen.

Vad gäller PowerShell-kursen så har vi valt att vinkla kursen mot just Exchange och det handlar förstås om att Exchange är en produkt som de flesta administratörer lägger mycket tid på och det finns väldigt mycket som PowerShell kan hjälpa till med där.

Vad mer? Vi jobbar förstås för fullt med att förbereda oss för lanseringen av Windows Server 2008, en del av det är våra seminarium och programmet för dem ser ut såhär:

PS0703 - Windows Server 2008 - 26 november i Stockholm
PS0704 - Active directory - 30 november i Stockholm
PS0705 - Deployment-lösningar - 12 december i Stockholm
PS0706 - Terminal Services nyheter - 19 december i Stockholm
PS0707 - Kernelgenomgång - 8 januari i Stockholm

Förutom seminarium så har vi flera spännande saker på gång, ni hittar allt om Informator och Windows Server 2008 här, alla kommande Server 2008-relaterade aktiviteter (i samarbete med TrueSec bl.a.) kommer att dyka upp på den sidan så se till att bokmärka den redan nu!

Eller så fortsätter ni bara att läsa bloggen så ska ni nog inte behöva missa något...

Vad mer? Jo! Förra torsdagen hölls Sveriges första heldag inriktad på företag inom Small- och Midsize-sektorn. Vår Small Business Server-summit gick av stapeln och runt 130 personer dök upp och lyssnade på SBS-MVP:er från Sverige, Tyskland och Israel. Mycket kul! Ni kan läsa mer om det här.

Och för er som är lagda åt utvecklarhållet så går ju Microsofts MSDN Roadshow av stapeln den här veckan. Där är Informator representerade av Mathias Olausson som ska prata om Visual Studio Team Systems och Team Foundation Server. På onsdag kommer turnén till Stockholm och då tänkte jag själv vara på plats.

Ja, som ni märker så händer det saker mest hela tiden och det är förstås väldigt kul att befinna sig mitt i det! Det känns bra att inse att det jobb man lägger ner på dagarna faktiskt resulterar i roliga och intressanta saker, jag inbillar mig att det är det som gör att alla vi på Informator orkar kämpa på så som vi gör!

Bla bla bla...det här inlägget blev alldeles för långt för sitt eget bästa känner jag men det hinner jag tyvärr inte göra nånting åt för nu är det dags för mig att bege mig tillbaka ner i min Outlook-inkorg.

På återseende!

1 kommentarer :

Softgrid låter lite intressant. Får man kanske ta och luska fram lite info om.
Kul med MSDN Roadshow.. Får försöka hinna med det också denna veckan, verkar vara kul saker på agendan :)

Svara

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill dela med dig av dina åsikter! Tänk på att hålla på "Netiketten" och använda vårdat språk.